analyse

Hoe Facebook de verkiezingen (en zichzelf) wil redden

  • Bijgewerkt om
  • Bron : Datanews

Hebben de producten van uw bedrijf al eens een verkiezing gemanipuleerd? Bij Facebook is dat antwoord ja. Daarom doet het bedrijf er nu alles aan om te voorkomen dat fake news de stembusslag beïnvloedt. Operatie 'red de democratie', of is het 'red Facebook'?

© Getty Images/istockphoto/pvl

"Bij de Amerikaanse verkiezingen van 2016 hebben we te traag en te beperkt gereageerd en dat geven we intussen ook toe. We keken naar terreur of spear phishing (zeer gerichte individuele phishingaanvallen, nvdr). Maar dingen als fake news, valse accounts of het misleiden van kiezers zagen we zelf niet."
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis -1 artikelen

Ik registreer mij

Datanews-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Datanews

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee